Jatkokaudelle puoluevaltuuskuntaan

Haen jatkokaudelle puoluevaltuuskuntaan Vihreiden Naisten edustajana. Olen Vihreiden Naisten varapuheenjohtaja ja työskentelen eduskuntaryhmän pj:n Krista Mikkosen avustajana. Koko yhdeksän vuoden puoluejäsenyyteni ajan olen ollut aktiivisesti mukana Vihreissä kaikilla tasoilla.

Olen toiminut niin Suomen kuin Euroopan vihreiden nuorten hallituksessa, puheenjohtanut ViNOn Eurooppa-poliittisen ohjelman työryhmää ja Helsingin Vihreitä Naisia sekä toiminut Helsingin tasa-arvotoimikunnassa.

Viimeisen kahden vuoden ajan olen käyttänyt Vihreiden Naisten ääntä valtuuskunnassa aktiivisesti. Olen pitänyt puheenvuoroja, pyytänyt jäsenistöltä kommentteja, tehnyt muutosesityksiä ja osallistunut iltatyöryhmiin. Haluan jatkossakin tuoda Vihreiden kannanmuodostukseen feminististä analyysiä.

Minulle vihreä feminismi ei ole vain palkkaeron kuromista umpeen ja 6+6+6-mallia, vaan analyysiä siitä, kenellä on valtaa ja kuka siitä hyötyy. Valtasuhteiden analyysiä voimme tehdä kaikkien politiikanalojen suhteen.

Haluan, että feministinen näkökulma on mukana kaikessa vihreässä politiikassa. Haluan, että Vihreät on Suomen feministisin puolue ja itsestään selvä poliittinen koti kaikille feministeille. Näiden puolesta haluan jatkaa työtä valtuuskunnassa.

Leave a Reply

